Mentoring

Indywidualny mentoring to najbardziej skuteczna metoda rozwijania umiejętności i zdobywania wiedzy przez kadre zarzadzającą i pracowników-specjalistów.

Mentor dostosowuje zakres tematyczny spotkań do potrzeb krótko- i długoterminowych mentee. W trakcie spotkań, mentor posługuje się metodą case study, zadaniami o charakterze symulacji, analizą krytyczną, a także elementami projektowania procesów.

Mentoring sprzedażowy

Mentoring sprzedażowy realizujemy na odległość (przez telefon). W czasie sesji mentoringowych wykorzystujemy praktyczne zadania, ćwiczenia, krytyczna analize doswiadczen indywidualnych handlowców. Jedna sesja telefoniczna trwa 60 minut.

W Warszawie mozliwy jest także mentoring twarzą-w-twarz. Czas trwania takiej sesji, to 90 minut.

Poniżej znajduje sie lista przykładowych tematów. Uczestnik programu może wybrać z niej tematy i zasugerować dodanie tematów spoza listy.

DZIALANIA PRZED-SPRZEDAZOWE

  • jakimi metodami i sposobami zbierać informacje o rynku i konkurencji?
  • jak wybierać firmy do kontaktu? czym kierować sie przy wyborach?
  • jak identyfikować decydentów? jak ustalać ich dane kontaktowe?

    PRZYGOTOWANIE DO KONTAKTU

  • jak przygotować się do akcji sprzedażowej?
  • jakie informacje będą potrzebne przed rozpoczęciem działań?
  • kim ma być i kim będzie pożądany rozmówca?
  • co zrobię, gdy pożądany rozmówca będzie nieosiągalny?
  • jak zredukować obawę przed odrzuceniem?
  • jak przygotować się do odpowiedzi na pytania?
  • co ma sie znależć w planie całego procesu sprzedaży?
  • rozmowa z recepcją i rozmowa z właściwą osobą,
  • wysyłka materiałów,
  • umówienie spotkania handlowego lub prezentacji produktu/usługi
  • nadzór na procesem realizacji zlecenia
  • ściągnięcie należności

    MAILE

  • kiedy wysylać informacje na piśmie? przed kontaktem telefonicznym, czy po nim? w jakim odstępie czasowym?
  • jakie zasady pisania maili stosować? jak sformułować temat maila, aby mail został otwarty? jakiej długości powinien być mail, aby został przeczytany? co powinno być w mailu, a czego nie umieszczać?
  • [krytyczna analiza maili dostarczonych przez uczestników]
  • [krytyczna analiza załączników do maili dostarczonych przez uczestników]

    NAGRANE ROZMOWY

  • [krytyczna analiza elementów nagranych rozmów, dostarczonych przez uczestników]

    KONTAKT BEZPOSREDNI (jeśli potrzebny)

  • jak radzić sobie, gdy mamy rozmawiać z jedną osobą? z większą liczbą osób?
  • jakie powinny być proporcje miądzy mówieniem a słuchaniem?
  • jak prezentować (wydruk, rzutnik, flip chart)?
  • jak odpowiadać na pytania?
  • jak reagować na krytykę?
  • jak rozmawiać o cenie?
  • jak podsumować?

    PODTRZYMYWANIE KONTAKTóW

  • jak podtrzymywać kontakty?
  • jak wyważyć liczbę (częstosć) kontaktów, żeby nie narzucać się, ale trzymać rękę na pulsie?

    CRM i NOTATKI

  • jakimi zasadami kierować się przy używaniu oprogramowania klasy CRM?
  • jak sporzadzać, aktualizować i porzadkować notatki dotyczace poszczególnych klientów?

    WSPòłPRACA HANDLOWCA Z TELEMARKETEREM (jeśli potrzebny)

  • dzwonić samodzielnie czy wynajać telemarketera?
  • ilu handlowców może obsłużyć jeden telemarketer? pełnoetatowy czy dorywczy?
  • jak przygotować telemarketerowi warsztat pracy?
  • jak ma wyglądać przepływ informacji? jak koordynować harmonogramy?
  • jak przydzielać pracę?
  • jak rozliczać pracę?
  • jak wynagradzać telemarketera?

    PODTRZYMANIE KONTAKTU

  • jak podtrzymywać kontakt po dokonanym akcie sprzedaży, aby utrzymać możliwość otrzymania ponownych zamówień?